Bannerové reklamy fungují již léta jako jeden z nejznámějších a nejefektivnějších reklamních materiálů. Podle členění reklam na interní a externí se od sebe liší i reklamní bannery, které jsou jim určeny.Kopírovat HTML Kopírovat text
Členění bannerů podle typu reklamy
Nejznámější jsou venkovní reklamy a velké informační bannery, viditelné na ulicích. Tuto formu reklamy používají především velké značky, obchodní centra, ale v poslední době i nadace fungující ve prospěch sociálních kampaní. Proč jsou takové bannery účinné? Za prvé, jsou barevné, velké a výrazné, takže přitahují pozornost potenciálního příjemce. Za druhé, barvy použité v takové reklamě mají nejen přitáhnout pozornost, ale jsou také přesvědčivé, zejména když se jedná o reklamu nákupních center. Mezi takové barvy patří: červená, žlutá, oranžová. Taková kombinace barev s vhodně formulovaným sdělením zajistí, že i když příjemce fyzicky nic nekoupí, s největší pravděpodobností o tom bude přemýšlet, když bude barevný banner míjet.
Interní reklama zahrnuje malé, praktické bannery, roll-upy a x-bannery. Jejich lehká kovová konstrukce vám usnadní vzít si je s sebou, kamkoli budete potřebovat, tedy na veletrhy, kongresy a školení. Nenechte se zmást lehkou a stabilní konstrukcí! Je velmi odolná, můžete ji proto mnohokrát skládat a rozkládat, aniž byste se museli obávat poškození konstrukce. Materiál, ze kterého je reklamní banner vyroben, je odolný proti roztržení, prachu a nečistotám.
Jaké prvky by měly obsahovat efektivní bannerové reklamy?
Dobře připravené bannerové reklamy mají originální nápad, který je prezentován pomocí grafiky a/nebo fotografie. To je klíč k dobré reklamě, protože to je právě to, co upoutá pozornost jako první. Příjemce se rozhodne během několika sekund na základě vizuálních dojmů využít nějakou službu nebo zakoupit inzerovaný produkt. Váš nápad musí vyniknout nad konkurencí, proto při plánování kampaně v sociálních médiích nebo při propagaci značky/produktu/služeb je dobré se na ni předem připravit. Druhou věcí, které si příjemce hned po grafice všimne, je nápis. Musí být výrazný a srozumitelný, a tedy přizpůsobený barevnému pozadí tak, aby s ním nesplýval. Měl by být chytlavý a nápaditý. Reklamní kampaň s nesrozumitelným sloganem nebude dostatečně účinná, aby zaujala příjemce na delší dobu. Účinná bannerová reklama by měla povzbuzovat, nikoli odrazovat. Drastické snímky a obrázky jsou často součástí důležitých společenských kampaní, ale nemusí nutně fungovat jako reklama na konkrétní produkt, např. punčocháče. Když to tedy shrneme, dobrá bannerová reklama má vhodně zvolenou grafiku nebo fotografii, chytlavý reklamní slogan a zřetelné, ale zajímavé sdělení. Znáte-li tato pravidla a použijete-li je v každé reklamní kampani, určitě uspějete a zcela jistě upoutáte pozornost mnoha příjemců. Kdo ví, třeba právě vaše reklamní kampaň bude mediálně úspěšná?
Zdroj náhledového obrázku: Pixabay