Pracovat z domova bývá velkým lákadlem. Vidina toho, že nemusíte ráno nikam spěchat, že neřešíte, co si vzít na sebe, nebo kdo pohlídá děti, má ale i svou stinnou stránku. Ne vždy je jednoduché se doma k práci přinutit. A také je důležitý klid a vhodný prostor.
I home office musí mít svá pravidla, bez nich to prostě nefunguje. Jestliže se chystáte pracovat z domova nebo už pracujete, připomeňte si, jak by se měla pracovna doma zařídit, čemu věnovat pozornost a čeho se vyvarovat.
Pro domácí kancelář postačí i koutek
Důležitá otázka při zařizování home office je, kde budete mít své místo na práci. Nejlepší možností je mít vyhrazenou samostatnou místnost, pokud to nejde, postačí nějaký klidnější koutek, třeba v obývacím pokoji. Určitě není vhodným místem ložnice.
Jestli jste se rozhodli pro obývací pokoj, zkuste si pracovní místo něčím oddělit alespoň opticky. Tam, kde budete vykonávat svou práci, nikdy nedělejte nic jiného, ať se vám tam nekupí věci, co s prací nesouvisí.
Vybavení home office
Rozhodně si pořiďte stůl vyhovující na práci i pro umístění počítače nebo notebooku. Měl by mít dostatečně velkou pracovní plochu s místem pro monitor přímo před očima. Postavit si monitor na stranu stolu je nevhodné, zatěžuje to vaši krční páteř. Stůl by měl být tak vysoký, aby ruce na něm položené svíraly v loktech pravý úhel.
Židli volte pohodlnou, ergonomicky tvarovanou s ohledem na vaše záda, přece jen na ní budete trávit několik hodin denně. Nejlepší volbou je židle s nastavitelnou výškou sezení a s opěrkami pro ruce.
Následuje vybavení nábytkem, které poskytne dost úložného prostoru pro dokumentaci a vybavení elektronikou, nejméně pro multifunkční tiskárnu. Určitě je lepší mít vše pohromadě, abyste snadno udrželi systém i pořádek. Nezapomeňte také na dostatečné osvětlení. Hodit se bude stolní lampa s pohyblivým ramenem, díky němuž si můžete během práce nasměrovat světlo podle vaší potřeby.