Pracujete z domu? A už jste si zvykli, nebo potřebujete změnu návyků či prostředí? Home office může probíhat překvapivě velmi příjemně – tak se vrhněte na čtení našeho článku. Přinášíme vám totiž 5 možností, jak si zpříjemnit práci z domova. Podpořte svou produktivitu a pracovní nasazení – a vaše energie se znásobí. Proč (ne)pracovat s radostí, že?
Jak moc vás ovlivňuje prostředí?
Odpověď známe: MOC. A přesně proto je tu první nápad, jak si zpříjemnit pracovní čas – obklopte se příjemným prostředím. Zapomeňte na práci z gauče, protože pohovka a obývací pokoj, kde jste zvyklí lenošit nebo odpočívat, vám moc pracovního nasazení nepřipomenou. Namísto toho si zařiďte alespoň provizorní, pokud ne stálý, pracovní kout. Nikým a ničím nerušené zákoutí, kde budete moci trávit pracovní čas – a tohle místo začněte zvelebovat podle sebe. Pro začátek nezapomeňte zařídit správné sezení u počítače, kvalitní ergonomický stůl a trochu zeleně, která umožní pravidelný odpočinek vašim očím. No a dál? Dekorace jsou na vás. Zeptejte se sami sebe: Jak by mohla vypadat moje ideální kancelář, ve které se mi bude skvěle pracovat? A pak stačí jediné – pustit se do své vize!
Vytvořte si ideální harmonogram
Práce z domova by měla mít pravidla – tak jako práce v jiném prostředí. Máte však výhodu – ušetříte čas na cestu do zaměstnání, díky čemuž můžete mít více prostoru pro sebe nebo své oblíbené rituály. Abyste pracovali s radostí, využijte svobodu, kterou do jisté míry home office přináší. Jak byste rádi využili své pauzy? Co vám během dne může dělat radost? Nastavte si plán dne, který bude nejen produktivní, ale i příjemný. A náš tip? Nezapomeňte nahodit hezký outfit – i tenhle krok vám totiž pomůže změnit energii. Je to tak – práce v pyžamu není tak produktivní, protože už pouhým převlečením se ošálíte mozek a uděláte čáru za vstáváním. A to hlavní? Budete se lépe cítit – i sami pro sebe. Takže… váš den může vypadat podle vašich divokých představ. Co takhle obědová jóga? Sauna? Nebo masáž? A co třeba běh?
Kdo plánuje, nic nezapomene
Dalším tipem pro radostnější home office je plánování. Vlastně plánování je takovým pomocníkem také pro celý váš úspěšný život. Díky němu získáte nejen přehled, ale budete také vědět, kam zamířit pozornost, co nestíháte, kolik toho denně zvládáte, a jaký je váš poměr mezi prací a odpočinkem. Díky plánování tak můžete být maximálně efektivní a pracovat s radostí. Najděte si způsob, jak plánovat. Digitální forma je moderní, papírové plánování má své kouzlo, pro základní plány vám však mohou stačit i poznámky v telefonu, který máte stále při ruce.
Vyhněte se stresu, buďte připraveni
Kromě příjemného prostředí je třeba mít kancelář či pracovní koutek dobře vybavené. Co to ale znamená v praxi? Mějte při ruce vše potřebné tak, aby vás během pracovní doby nic nerozhodilo. Myslete na detaily, pokud pravidelně tisknete, připravte si tonery do tiskárny. To platí i pro psací potřeby, nabité power banky a zařízení. Co ale dělat, když se stane něco nečekaného, jako například porucha tiskárny či počítače? Počítejte s nimi. Pak vás nejenže nerozhodí, ale navíc budete mít i řešení – už dopředu tak popřemýšlejte, co byste dělali. Co třeba mít při ruce kontakty na správný servis či opraváře, který je poblíž? Vyhnete se tak stresu a tlaku – a práce s radostí může pokračovat.
Hudba, vůně, ticho. A co to bude u vás?
Jak si ještě můžete zpříjemnit práci doma? Všímejte si detailů, které vás naladí pracovně a příjemně. Jak můžete svůj čas okořenit? Přidejte vůni, hudbu, která vás nebude rušit, nebo si naopak nasaďte sluchátka, pokud preferujete práci v tichu. Naladit se můžete i prostřednictvím krátké meditace – jen na pár minut zavřít oči a vědomě se zastavit. Tak, abyste mohli dál pracovat ve flow – a odvádět výsledky, které potřebujete. Nebo lepší?
Zdroj náhledového obrázku: Unsplash