close
obrázek_2023-08-14_114951892

Prodej nemovitosti může být náročným úkolem, jelikož celý proces vyžaduje pečlivé plánování a dobrou strategii. Bez ohledu na to, zda prodáváte byt, dům nebo pozemek, je klíčové se správně připravit. Nabízí se několik praktických tipů, své výhody má rozhodně i spolupráce s realitním makléřem.

Stanovení reálné ceny

Prvním a zásadním krokem při prodeji nemovitosti je stanovení reálné prodejní ceny. Pokud by byla vyšší než tržní hodnota, může potenciální zájemce odradit. Naopak příliš nízká cena vás může připravit o zisk. Proto je třeba provést analýzu trhu, zhodnotit stav nemovitosti a informovat se o cenách podobných objektů v okolí. Souhrnem těchto faktorů lze snáze stanovit tu správnou cenu, se kterou oslovíte širokou škálu zájemců.

Optimalizace prezentace nemovitosti

Jakmile stanovíte cenu, je třeba zaměřit se na prezentaci nemovitosti. První dojem totiž hraje klíčovou roli, atraktivní a dobře udržovaný objekt přiláká více zájemců. Pokud jde o dům či byt, mnohdy se vyplatí investovat do nezbytných oprav a úprav, abyste minimalizovali nedostatky. Důležitá je také čistota prostor, to platí i pro pozemky. Při inzerci na online portálech budete potřebovat kvalitní fotografie, případně i videa. To vám pomůže zvýšit zájem a šanci na prodej.

Využití online inzerce a sociálních médií

Vzhledem k tomu, že v této době je internet výraznou doménou, online inzerce má klíčovou roli při prodeji nemovitosti. Využijte různé realitní portály a sociální sítě pro propagaci. Tyto nástroje umožňují oslovit velké množství potenciálních zájemců. Stačí vytvořit atraktivní inzerát s detailními informacemi a doprovodnými fotografiemi. Nabízí se různé možnosti, jak sdílet svůj inzerát.

Flexibilita ohledně prohlídek

Příprava na prodej bytu, domu či pozemku je sama o sobě náročná. Jakmile vystavíte inzerát, je třeba počítat s tím, že přijdou dotazy od zájemců, kteří si nemovitost chtějí prohlédnout. Je důležité, abyste byli flexibilní a snažili se vyjít vstříc při zájmu o prohlídku. Zájemci mohou mít mnoho pracovních povinností či omezený čas, mnohdy proto budou chtít termín prohlídky třeba i o víkendu. Flexibilita ukazuje zájem a ochotu, což může vést k rychlejšímu prodeji.

Výhody spolupráce s realitním makléřem

Prodej nemovitosti lze zvládnout i samostatně, ovšem bude vás to stát mnoho úsilí a energie. Proto je dobré zvážit spolupráci s makléřem. Ten má totiž hlubší znalost trhu a disponuje bohatými zkušenostmi. Jeho znalosti umožní stanovit správnou cenu a upravit prodejní strategii tak, aby vaše nemovitost byla co nejviditelnější. Navíc může za vás filtrovat zájemce a vyřadit tak ty nevyhovující. Postará se také o veškerou administrativu a vyjednávání s potenciálními kupci, což vám ušetří mnoho času a starostí.

Znalost trhu a současné trendy

Nejenže se makléři dobře vyznají v základech prodeje, ale mají také skvělý přehled o současných trendech a cenách nemovitostí. Díky přístupu k relevantním informacím jsou schopni porovnávat různé objekty a stanovit tak reálnou cenu vašeho majetku. Právě to je jedním z hlavních faktorů pro úspěšný prodej, jelikož cena výrazně ovlivňuje zájem potenciálních kupců.

Marketingová strategie

Marketing je širokou oblastí a své místo má i při prodeji nemovitostí. Kromě znalosti trhu je také důležitý správný přístup k cílové skupině – na základě těchto faktorů lze navrhnout efektivní marketingovou strategii. Ať už jde o volbu inzertních portálů, tvorbu samotného inzerátu či využití sociálních sítí pro oslovení potenciálních zájemců. Zkušenosti profesionálního makléře vám zajistí výhodu nad konkurencí a zvýší šance na úspěšný prodej.

Filtrace zájemců a vyjednávání

Díky spolupráci s makléřem můžete celý prodej vyřídit bez starostí. Profesionál za vás bude komunikovat se zájemci, díky svým znalostem dokáže rozpoznat vážné zájemce od těch, kteří jen prozkoumávají trh. Lze tak zajistit, že svůj čas budete věnovat pouze seriózním zájemcům se skutečným zájmem o vaši nemovitost.

Makléř navíc může vyřídit i veškeré vyjednávání. Lze tak získat co nejlepší nabídku a dosáhnout optimálního výsledku prodeje.

Vyřízení administrativy

Celý proces prodeje je spojen s mnoha administrativními úkoly a formalitami. V těch je často složité se vyznat. Jde zejména o přípravu smluv, vyřízení potřebných dokladů a zajištění dodržení právních předpisů. Právě makléř má bohaté zkušenosti a může vám i v tomto ohledu ušetřit spoustu starostí.

Srovnávač makléřů

Najít toho pravého makléře sice není jednoduchý úkol, ovšem jistě to zvládnete. Zeptat se můžete svých přátel a známých, zda mají zkušenosti s odborníky v tomto oboru. Kromě toho se však nabízí i online nástroje – srovnávače, díky kterým najdete toho nejlepšího profesionála, který vám pomůže. Můžete si prohlédnout hodnocení a recenze makléřů a na jejich základě vybrat toho pravého, který vám pomůže s prodejem nemovitosti.

Prodej bytu, domu či pozemku vyžaduje důkladnou přípravu a pečlivou strategii, abyste dosáhli toho nejlepšího výsledku. Existuje několik faktorů, na které je třeba myslet. Většina z nich přitom vyžaduje spoustu energie a pozornosti. Namísto toho, abyste si s tím dělali hlavu, můžete se obrátit na profesionála, který celý proces zařídí za vás. Díky srovnávači makléřů najdete toho nejlepšího odborníka s bohatými znalostmi a zkušenostmi – provede vás celým procesem až k úspěšnému prodeji.

Zdroj foto: www.freepik.com

Zdroj text: www.investopedia.com, www.magicbricks.com

Tags : důmmakléřnemovitostprodej

1 Comment

Komentáře k článku