close
Spolupráce

Jak zařídit domácí kancelář, aby se vám dobře pracovalo

kancelar

Práce z domova neboli také home office se stále víc těší oblibě a stává se důležitým faktorem při výběru povolání. Ať už ji při svém zaměstnání využíváte jen částečně, nebo je domov vaším hlavním působištěm, vždy by měla splňovat určitá kritéria. Nabídneme vám pár praktických tipů, jak si doma zařídit pracovní prostor, který bude efektivní, pohodlný, inspirující a v němž vám půjde práce od ruky

Volná místnost nebo pracovní kout

Pro někoho patří k hlavním benefitům home office absence pracovních outfitů a ranních příprav, jiní si libují v úspoře času jinak věnovanému cestě do práce. Abyste však zůstali v produktivním pracovním módu nelze jen navléknout tepláky a usednout s notebookem na pohovku. V první řadě byste si měli vyhranit zvláštní pracovní místo, díky němuž oddělíte pracovní prostor od osobního odvádějící vaši pozornost a zvýšíte efektivitu práce.

Jako ideální řešení pro domácí kancelář se nabízí volná místnost, do níž se v pracovní době zavřete. Pokud však nedisponujete celým pokojem, stačí si určit pracovní kout, který snadno ohraničíte vyšší skříní, paravánem, pokojovou květinou nebo odlišnou tapetou.

Gauč nahraďte raději ergonomickou židlí

Abyste snížili nárust melatoninu a chuti k spánku při práci, místo usednutí do pohodlného gauče investujte finance do ergonomické pracovní židle s opěrkou hlavy. Správné držení těla při dlouhodobém sezení vás oprostí od bolestí zad, hlavy ale i rukou. Vybírat navíc můžete z různých designů a barev, přičemž průměrná cena kvalitnějších židlí se pohybuje od 6 000 Kč výš v závislosti na dalších faktorech.  

Polohovací stůl proti bolesti zad

Pokud k vaší hlavní pracovní náplni patří práce s počítačem, pořiďte si výškově nastavitelný stůl. Jeho cena se pohybuje zhruba od 5 000 Kč a zakoupit ho můžete buď v kompletní sestavě, nebo bez pracovní desky, kterou si zvolíte dle vlastního výběru a designu místnosti. Díky polohovatelným možnostem můžete při práci střídat různé pozice, čímž zapojíte více svalů a snížíte riziko bolesti zad.

Regálové systémy jako úložný prostor

 Stejně jako v kanceláři vám ani doma nesmí chybět dostatek úložných prostor. Šanony či jiné pořadače na tištěné dokumenty umístíte jednoduše do policových regálů. Jestliže se při práci věnujete výrobní činnosti v podobě šití nebo gastronomie, místo pro uložení výrobků, náčiní či látek nabízí například závěsné nebo prodejní regály. Veškeré úschovné systémy jsou vyráběny z různých materiálů, takže jejich výběr snadno přizpůsobíte svému pracovnímu prostředí. Stejně tak jejich velikost vám upraví přímo na míru podle vašich potřeb a preferencí.

Pastelové barvy a správné osvětlení

Důležitou roli při zařizování pracovního místa hraje i výběr barev. Vyhněte se křiklavým a sytým odstínům a raději zvolte jemné pastelové tóny v barvě šedé, zelené nebo béžové, které zklidní mysl a podpoří vaše soustředění. A spolu s barvami dbejte i na správné osvětlení. V ideálním případě poslouží přirozené světlo u okna, které můžete doplnit stolní lampou. Nejvhodnější teplota světla při práci je neutrální v rozmezí 3 800 K – 5 300 K.

Zařízení kvalitního pracovního místa pro práci z domu udržujícího vaši produktivitu a zároveň pohodlí vyžaduje pečlivé rozvržení. Nastavení ergonomického prostředí, inspirativní design, organizace a další faktory mohou vytvořit pracovní prostor, který podporuje efektivitu a celkový pohodový přístup k práci z domova.

Zdroj náhledové fotografie: Unsplash.com

Komentáře k článku